تمرين بازيگري
نوشته شده توسط : magy

در دومین بخش از مباحث آموزش بازیگری،تمایل دارم در مورد یکسری عوامل تاثیر گذار و پایه ای  بازیگری صحبت کنم.یکی از مهمترین  نکات بازیگری ،زبان بدن(body  Language) میباشد.

حتما در فیلمها و دربازی بازیگران مطرح ، متوجه نوع نگاه و چهره ای متفاوت و بدون حرکت اضافه  وتکانهای بیخود در صورت و بدن آنها شده اید. این اتفاق به غیر از تمرین ، با چیز دیگری به دست نمی آید.پلک نزدن یکی از این تمرینات است.

چشم انسانها به طور اتوماتیک مرتبا در حال پلک زدن است ..دربعضی از انسانها این پلک زدن شدید تر و در بعضی دیگر کند تر صورت می گیرد.در بازیگری هرچه تعداد پلک زدنها کمتر باشد ،تاثیر بیشتری بر مخاطب و سبب انسجام ارتباط بین بازیگر و مخاطب میشود.دربازیگری سینما و تلویزیون به خاطر وجود نماهای بسته تر (به طور مثال کلوز آپ) پلک نزدن نمود بیشتری دارد.

برای درک بیشتر این موضوع بازی بازیگران مطرح دنیا و ایران را یکبار دیگر و با توجه ویژه به این امر تماشا کنید.ال پاچینو و عزت الله انتظامی نمونه های خوبی در دنیا و ایران هستند.

گاهی ما به عنوان مخاطب احساس میکنیم که بازیگر چیزی به نام پلک زدن را نمی شناسد ،انگار که عضلات چشمش از کار افتاده درحالی که این کار خود، هنر است  و وسیله ای برای نمایش بازی قویتر.

البته صرفا کسی که پلک نزند بازیگر کار بلدی نیست چونکه بازیگری از دسته ای از باید ها و نباید ها و خلاقیتها و دیگر عناصر، تشکیل شده که در کنار هم زیباهستند.بازیگرانی مانند پوریا پورسرخ و امثال اوهم شاید ساعتها پلک نزنند ،اما واقعا می توان  از او به عنوان یک بازیگر توانا و صاحب سبک نام برد ؟ هرگز..

با این مقدمه به سراغ تمرین پلک نزدن می رویم...

یکی از  بهترین و موثر ترین تمرینات ، خیره شدن به نقطه ای (هر چند نقطه ای خیالی) می باشد.در این تمرین به نقطه ای خیره می شویم  و سعی می کنیم که پلک نزنیم.در ابتدا این کار شاید سخت باشد چون معمولا انسان بر چیزی که تمرکز می کند،لا جرم به او فکر می کندبه همین خاطر شاید در آغاز این تمرین احساس کنید که بیش از همیشه پلک می زنید و یا شاید این کار از عهده شما بر نمی آید اما همیشه یادتان باشد که پشتکار مهمترین سرمایه یک هنرمند است..

پلک نزدن را آنقدر ادامه می دهیم تا چشم به خاطر مرطوب نگه داشتن محیطش ،از اشک استفاده کند و شما شاهد این باشید که از چشمانتان اشک می آید.بعد از اشک ریختن چشمها ،به نظر کار ساده تر میشود....انگار که عضلات راحتتر با بسته نشدن چشم  کنار می آیند.

بعدها و در تمرین گریه کردن ، این تمرین (تمرین پلک نزدن) ،بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

فراموش نکنید که همیشه در تمرینات بازیگری تنفس راحت و روانی داشته باشید ،و در انجام تمرینات به گونه ای عمل نکنید که نفستان حبس شود و بعد برای رفع نفس تنگی ،مجبور شویدکه تمرکزتان را از دیگر اعضا مانند ،چشم بردارید!!..

این تمرین را چندین بار در روز انجام دهید .بعد از هر بار تمرین ،لحظاتی چشمهایتان را ببندید و بگذارید چشمها استراحت کنند .به یاد داشته باشید که هرگز چشمهارا به شدت نمالید.

در انجام این تمرین اگر یک هم بازی (partner) داشته باشید نتیجه بهتری حاصل میشود. به جای همبازی، از آینه هم می توانید استفاده کنید.

اگر دیدید که در انجام این تمرین  با چشمانتان دچار مشکل شده اید ،سعی کنید چند روزی از کامپیوتر کمتر استفاده کنید.

بعد از مدتی احساس می کنید که کنترل بیشتری بر نگاه و پلک زدن خود دارید واین از نشانه های موفقیت شما در ورود به عرصه بازیگری می باشد و شما یکی از الفبای مهم بازیگری را آموخته اید.    همیشه باور داشته باشید که میتوانید.

 





:: موضوعات مرتبط: بازیگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: